13 Şubat 2008

Melike Haladan Kış Manzaraları

Chicago da yaşayan Melike Haladan mektup var....Bir de resimler....

******
Iste Chicago ve etrafinda kis… Eksi Fahrenheit da nehir ve golden buharlar cikmasi cok ilginc, ben nehirde gorunce gozlerime inanamadim, bu amerikalilar yapti zannettim, henuz soguktan gidip golu goremedim.

Plajlarin ve kumlarin kar tepeleri ile kapli oldugunu hayal etmek bile zor. Soguktan katildigimi , ic organlarimin nefes yolu ile dondugunu biliyorum. Yine de okullar bir kere tatil oldu, isler hep acikti, ama havaalani hep kapaliydi… Gozumuz TV de meteorolojide veya Internet de , kulagimiz surekli yapilan uyarilarda.

Evet kis berbat, yaklasik 4-5 ay suruyor. Insan subat basindan itibaren “ hadi hazirim, bahar gelsin, bu kis bitsin” diyor ve gun sayiyor. Daha temiz 1.5 ay var. “Winter blues” / kis huznu bir cogunu vuruyor, insan ayilari daha iyi anliyor.

Amaaaa kar bir sehre bu kadar yakisir. Bi de cukulata kokusu varsa ve de kar taneleri kazak motiflerindeki gibi kocaman kocaman havada ucusuyorsa, ruzgar yoksa, hava en dusuk -5 filansa, deymeyin keyfe. Insanin karlarda yatip “kar melegi” yapasi, her kar obeginin icine atlayasi, sokaklarda avare avare dolasasi geliyor…

Not : burdan gonderdigim karlar geldi mi?

Melike

*****

Hiç yorum yok: