11 Mayıs 2009

Internete düşenler

***************
Kamuya açık yerlerde ve tüm kamu kurumlarının tuvaletlerinde ekonomik olduğu için sıvı sabunlar kullanılmakta. Elinizdeki açık yaralara temas ettiğinde %100 cilt kanseri riski taşıdığı ve Ankara Onkoloji Hastanesi'ne yapılan başvurularda son 4 yılda Cilt Kanseri hastalarının sayısının %94 arttığını biliyor musunuz?
Özellikle İsveç'ten alına "Sterisol" isimli dezenfektan içerikli sıvı sabun bu riski en çok taşıyanlardan. "Sterol" adıyla pazarlanan bu sıvı dezenfektan sabuna dikkat edin. Umuna açık yerlerde sıvı sabunların hiçbir türünü kullanmayınız. Sağlıklı Toplum olmak elimizde.
S.Saçan
Ege Üniversitesi
*****************
Bulaşık Makinalarında kullandığımız deterjanların hem çevre hem de sağlığımız üzerinde son derece olumsuz etkileri var bilindiği gibi, özellikle yemek yediğimiz kapların temizlenmesinde kullanılan deterjanların çok iyi durulansa bile kalıntı bıraktığı biliniyor, uzun yıllar boyunca bu kalıntılar gıdalarımıza karışıyor ve bu vasıta ile sindirim sistemimize taşınıyor. Petrol esaslı kimyasal maddelerden oluşan ve son derece güçlü olan bu kimyasallar kronik hastalıkların tetikleyicisi. Bu kimyasallar kanalizasyon sistemine karışıyor, oradan nehirlere, göllere ve denizlere. Bu sentetik kimyasallar denizlerde de besin zincirine karışarak tekrar sindirim sistemimize dönüyor ne yazık ki.
Bir süre önce bir deneye başladım ve bulaşık makinasında arap sabunu kullandım. Daha önce doktor tavsiyesi ile çocukların biberonlarının temizlenmesinde kullanmıştım doğal ve zararsız olduğunu biliyordum, bulaşık makinasında ne sonuç alacağımı merak ettim.
Sonuç harika , bulaşıklar tertemiz pırıl pırıl oldu.
Arap sabunu hem çok daha ucuz hem de çok daha doğal . Çevrede yarattığı kirlilik etkisi çok az.
Bulaşık makinasının deterjan gözüne dolduracak kadar koyup kapağı kapatıyorsun, Aarap Sabunu macun gibi sıcak su ile rahatça eriyor. Bu deneyden sonra internetten araştırma yaptım, pekçok kişi bu metodu kullanıyormuş.
Parlatıcı bölümüne de elma sirkesi koyuyorum (üzüm sirkesi değil)
Sonuç harika, yıllardır bunu uyguluyorum..
Berrin Vaizoğlu Mimar İTÜ
*****************************

Bunlar bu ay internetten bana gelenler....bilgi vermek istedim.. sevgiler

Hiç yorum yok: