29 Eylül 2010

Dünya Emzirme Haftası ..


Benim bildiğim Dünya Emzirme Haftası 1-7 Ağustos idi ..

Ancak şimdi televizyonda 1-7 Ekim Dünya Emzirme Haftası diye kutluyoruz diyorlar .. kafam karıştı .. internette biraz gezindim .. türkiye de bazı sitelerde , buna İstanbul Sağlık Müdürlüğünün de resmi sitesi de dahil , Ekim'de yazıyor ...

Her ne olursa olsun, Bebeğin büyümesi, gelişmesi, enfeksiyonlardan korunması ve ruhsal olarak sağlıklı bir erişkin olabilmesi açısından anne sütünün öneminin yadsınamayacağı bir gerçek ..Ancak, arşivden bulduğum bu yazı gibi , ben de çevremde çok sayıda bahaneler duyuyorum ..

*********
"“DOĞUMA GİDERKEN BİLE ÇANTALARINA BUNLARI KOYUYORLAR”
Orta ve üst sosyo-ekonomik düzeye sahip annelerin emzirmesinin önünde ise başka “emzirme engelleyici” faktörler bulunduğunu kaydeden Arsan, “Bunlar arasında ‘anne sütünün yeterli olmayacağı, ek gıdalara erken başlamanın gerekli olduğu, mamaların büyümeye katkı yaptığı’ şeklindeki ön yargılar başlıcalarıdır. İşin ilginç tarafı bu ön yargılara sadece anneler değil, bazı sağlık çalışanları ve aile büyükleri de sahiptir” dedi.

Ön yargıların yeni bebek sahibi annelerde dehşetli öz güven sarsıntısı ve kaybı yarattığına işaret eden Arsan, bu kaygıları piyasadaki biberonlar, mamalar, anne sütü pompaları ve meme bakım ürünlerinin de desteklediğini bildirdi.

Arsan, “Anneler daha doğuma giderken çantalarına bu ürünlerden koyuyor. Böyle olunca da dünyanın en içgüdüsel, en kolay süreçlerinden birisi olan doğumdan hemen sonra başlaması gereken emzirme sekteye uğruyor” diye konuştu.

*************

Ada 2 kg doğmuştu ve ben 5 hafta hastanede yattığım için , ilaç alarak, çok az sütüm vardı .. Yine de 15 gün uğraştık sadece anne sütü ile beslemeye .. Maalesef Ada gelişim göstermeyince ve bir de prematüre olduğu için doktor mama takviyesi de yapmak zorunda kaldı .. Yine de 3 ay filan süt verebildim. bakalım bu sefer Allah kısmet etsin de yerfıstığımız zamanında ve kilosu yerinde gelsin de en az 6 ay anne sütü ile besleyebilelim.. Bir kere mama, biberon, sıcak su v.s. gibi şeyleri taşımıyor olmak bile bence anneye ilk başlarda çok kolaylık sağlıyor..

Sizleri de anne sütü ile beslemeye dikkate çağırıyoruz ...

1 yorum:

elif ada dedi ki...

Ah ben de emziremedim Adayı. Hayatım boyunca en büyük keşkelerimden biri olarak kalacak. Ada çok küçüktü, süt çok azdı... Yine de pompayla beş ay idare etmeye çalıştım. Umarım bu kez her şey gönlünce olur Mineciğim